Нації та країни завжди конкурували одна з одною в силі влади, інвестиціях, експортному лобіюванні, туризмі тощо. Багато країн досі не знають, що робити з використанням технік бренд-менеджменту, багато урядів не знайомі з цими техніками, хоча кожна країна повинна розвивати свій власний бренд.
Навіщо країнам створювати свій власний бренд?
По-перше для того, щоб:
- диференціюватися для досягнення конкурентних переваг;
- розпізнавати національний імідж країни;
- бренд став стратегічним активом, що може принести енергетичні і фінансові вигоди;
- управляти сприйняттям і іміджем країни.
Створення бренду країни це складний, надзвичайно коштовний і тривалий процес, який залежить від багатьох як зовнішніх так і внутрішніх факторів, а також самих людей. Складність бренд-менеджменту країни полягає у тому, що:
- бренд країни надзвичайно складний за своєю природою;
- в межах країн існує багато внутрішніх суперечностей;
- влада конкурує з громадою у підтримці образу бренду;
- значний вплив має приватний сектор та зовнішні чинники.
Сильний бренд країни надзвичайно важливий в геополітичному аспекті. Сила бренду країни полягає у:
- стабільності валюти;
- збільшенні міжнародної довіри інвесторів;
- привабливості столиці;
- міжнародному політичному впливі на інші країни;
- зростанні експорту брендованої продукції і послуг;
- зростанні іноземного туризму і іноземних інвестицій;
- розвитку міжнародної співпраці зі світовими організаціями;
- збільшенні національного будівництва;
- розвитку людський ресурс і глобальних знань;
- широкому доступі до всесвітніх ринків.
Виходячи з цього стратегія бренду країни повинна базуватися на досягненні 4-х головних цілей: розвиток туризму, розвиток експорту брендованих товарів, розвитку привабливого інвестиційного клімату, розвитку культурних відносин.

Розвиток сильного бренду ґрунтується на поєднанні зусиль щодо розвитку бачення і цінності бренду, позиціювання та ефективного бренд-менеджменту.
Бачення бренду характеризує стратегічне положення країни на найближчі 10-15 років в геополітичному просторі. Цінність бренду країни характеризує емоційне, довірче сприйняття країни в очах цільової аудиторії. Позиціюванння бренду країни це відмінність (диференціація) країни від інших в свідомості людей як за реальними так і за уявними характеристиками. Позиціювання допомагає відповісти на два ключові питання: чим бренд відрізняється, та чим один бренд кращий за інший? Все, що закладається в бренд має бути правдоподібним, достовірним і результативним.
Наведемо приклад позиціювання відомих країн світу
Позиціювання брендів країн Світу
| Бренд країни | Платформа позиціювання |
|---|---|
| Малайзія | “Істинно Азія” |
| Таїланд | “Щастя на Землі”” |
| Сінгапур | “Неповторний Сінгапур” |
| Індія | “Неймовірна Індія” |
| Шотландія | “Краща маленька країна в світі” |
| Україна | “???” |
Отже брендинг як маркетингова технологія є єдиним способом диференціації країни в очах суспільства. Зважаючи на останні події на міжнародному рівні і їх вплив на імідж України, нам терміново необхідно розпочати підготовку над розробкою бренду «Україна». І в цьому аспекті дуже важливо здійснити перший крок на шляху до успіху на арені брендингу країн світу.













Tnews
Whether it\'s breaking news, expert opinions, or inspiring athlete profiles, your blog delivers a winning combination of excitement and information that keeps.
Tnews
The way you seamlessly blend statistical insights with compelling storytelling creates an immersive and captivating reading experience. Whether it\'s the latest match updates, behind-the-scenes glimpses.